Putin's former judo partner says he owns palace which opposition links to Russian leader
World

Putin’s former judo partner says he owns palace which opposition links to Russian leader

Putin’s former judo partner says he owns palace which opposition links to Russian leader

– Russian money manager Arkady Rotenberg said on Saturday he possesses a colossal royal residence in southern Russia which imprisoned Kremlin pundit Alexey Navalny has connected to President Vladimir Putin.

Navalny and his enemy of debasement establishment have distributed a video in which they charge the extravagant manor had a place with the Russian chief. The video has been seen in excess of 103 million times.

Rotenberg, Putin’s previous judo fighting accomplice who sold his stake in gas pipeline development firm Stroygazmontazh in 2019 for a total which RBC business every day put at about 75 billion roubles ($990 million), said he purchased the royal residence two years prior.

“Presently it will at this point don’t be a mystery, I am the recipient,” Rotenberg said in a video distributed by Mash station in Telegram. “There was a somewhat confounded office, there were a ton of lenders, and I figured out how to turn into the recipient.”

He gave no further monetary subtleties of the buy or how it had been supported.

Putin has just prevented possession from getting the royal residence.

Navalny was remanded in authority for 30 days on Jan. 18 for parole infringement he says were exaggerated and could confront a long time in prison. He was captured subsequent to flying back to Moscow from Germany, where he had been recuperating from a nerve specialist harming last August.

After Navalny’s capture a huge number of individuals joined unsanctioned fights across Russia last Saturday to request the Kremlin discharge Navalny from prison.

Navalny’s allies intend to hold further fight rallies across Russia this Sunday. Specialists have said they are illicit and have pledged to split them up.

Rotenberg was among the Russian authorities and business heads boycotted by the United States and other Western forces in the result of Russia’s addition of Crimea in March 2014.

Russian police on Saturday kept Sergey Smirnov, proofreader in-head of autonomous news source Mediazona, in Moscow on doubt of partaking in a weekend ago’s Moscow fight, Mediazona said on Saturday.

($1 = 75.7500 roubles)

 

Read More:

Putin’s former judo partner says he owns palace which opposition links to Russian leader
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Most Popular

To Top